Konsalting
Slučaj Tramp
Porez u Americi
Donald Tramp je ubrzo po stupanju na dužnost predsednika US, optužen da je izbegavao plaćanje federalnog poreza. Međutim, ono što su protivnici osmislili kao finalni udarac, pretvorilo se u njegovu ogromnu prednost. Odgovarajući na optužbe, on je objasnio da se patriotizam ne meri plaćanjem poreza, nego poštovanjem poreskih zakona. Politički nekorektno, ali krajnje istinito i prihvatljivo svakom Amerikancu rekao je, da niko ne voli da plaća porez ni građani ni korporacije, te da oni koji pronađu rupe u zakonu nisu izdajnici, nego pametni ljudi.
Inače, federalni poreski sistem uveden je pre 104 godine u sklopu 16. amandmana na ustav Amerike. U svom izvornom obliku bio je ispisan na oko 400 strana. Tokom Drugog svetskog rata narastao je na 8.200 strana, a 1984. godine eksplodirao je na 24.300 stranica. Danas, odredbe ovog zakona ispunjavaju 74.608 strana teksta!
Običan čovek i mala korporacija odavno su postali nemoćni pred ovim administrativnim monstrumom. Sa druge strane, stvoren je eldorado za poreske advokate i knjigovođe koji su, za interese velikih korporacija, uspeli da manevrišu kroz prašumu propisa i svojim nalogodavcima izdejstvuju porez koji je bio minimalan ili nikakav.
Prema izveštaju Državne kancelarije za računovodstvo (GAO), objavljenom u martu 2016., u periodu od 6 godina (2006-2012) dve trećine aktivnih kompanija u SAD nije uopšte platilo savezni porez. Na kraju tog perioda od ukupnog broja korporacija koje su profitabilno poslovale njih 19,5% nije platilo porez, a od onih koje su ostvarile profit veći od 10 miliona dolara, čak 42,3% nije platilo ni dolara poreza…
Naša specijalnost je
Usluge
Evo šta još možemo da uradimo za vas
Uvek možemo doći do pravih informacija i dati realnu procenu i prognozu vezanu za konkretan problem ili pitanje našeg klijenta.
Takođe, za Vas možemo uraditi sve značajne pravilnike i studije koje su Vam potrebne za zakonito poslovanje, u tom smislu izdvajamo:
Pravilnik o računovodstvu
Sva pravna lica, a posebno ona koja posluju na većim obimima i sa složenijim procesima i organizaciom rada, trebalo bi da poseduju ovaj pravilnik. Njime se utvrđuju pravila za vrednovanje bilansnih pozicija prilikom sastavljanja finasijskih izveštaja, organizacija računovodstva, odgovorna lica, kao i sva druga bitna pitanja koje tretira Zakon o računovodstvu. Naše višegodišnje iskustvo stoji Vam na raspolaganju, ako budete želeli da za Vas sačinimo ovakav pravilnik.
Pravilnik o radu
Ukoliko imate 10 ili više zaposlenih u Vašoj firmi, trebalo bi da posedujete i Pravilnik o radu, odnosno Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta. U skladu Vašom poslovnom organizaciom napravićemo odgovarajući pravilnik koji će regulisati sve potrebne radno pravne odnose u Vašoj firmi i dovesti poslovanje u potpuni sklad sa Zakonom o radu.
Pravilnik o bezbednosti i zdravlju na radu
Svaka firma koja ima zaposlene radnike trebalo bi da ima i Pravilnik o bezbednosti i zdravlju na radu. U saradnji sa licenciranom agencijom u mogućnosti smo da Vam ponudimo izradu ovog pravilnika kao i svih pratećih dokumenata sa kojima ćete ispuniti svoju zakonsku obavezu, ali i zaštititi svoju firmu od neprilika u koje može zapasti u slučaju da nastupe problemi sa zaposlenima.
Studija o transfernim cenama
Ukoliko obavljate poslovanje sa povezanim pravnim licima u zemlji ili inostranstvu, u obavezi ste da do 30. juna svake godine, nadležnoj poreskoj upravi dostavite izveštaj, odnosno studiju o transfernim cenama. Ova studija treba da pokaže da su trasakcije između Vaših povezanih lica obavljane po tržišnim cenama, odnosno ako se utvrdi da nisu, firma je dužna da obračuna i plati dodatni porez na dobit po tom osnovu. Ukoliko imate ovakve transakcije, uradićemo profesionalnu analizu svih relevantnih elemenata bitnih za konkretnu situaciju i sastaviti studiju o transfernim cenama uzimajući u obzir sve okolnosti i činjenice koje idu u Vašu korist.
Hajde da radimo zajedno
Bulevar Mihaila Pupina 173/89
11070 Novi Beograd
061 254 99 99
monet.beograd@gmail.com