Ukoliko želite da povećate uspeh pojedinačnih ciljeva u kompaniji ili ste tek na početku svog poslovanja, dobro napisan biznis plan pomoći će vam u tome. Istraživanje Palo Alto Software pokazalo je da dobar biznis plan ne samo da je ključan za uspeh i već i duplira njegove šanse.
Šta je biznis plan? Brojne su njegove definicije, ali su sve saglasne oko iste stvari da je to pre svega planiranje i testiranje poslovne ideje, odnosno put do željene stvarnosti. On je vaš vodič prilikom poslovanja, ali i referentni objekat prilikom evaluacije uspeha. Dakle, ukoliko ne postavimo zdrave temelje, vodićemo se pogrešnom logikom.
Šta treba da sadrži biznis plan?
Standardni delovi koje biznis plan sadrži su:
Uvod u biznis plan. U uvodnom delu potrebno je pre svega definisati osnovni cilj nameravanih aktivnosti u narednom izabranom periodu, analizirati potrebne resurse za realizaciju, sagledati potencijalne prepreke i razmotriti potencijalne efekate na budući ekonomski položaj preduzeća. Zatim, sledeći element je naslovna strana koja sadrži osnovne informacije o kompaniji (naziv, sedište, adresu, matični broj i šifru delatnosti kompanije, ime direktora, oblik svojine, telefon i faks, godinu osnivanja, naslov biznis plana, period na koji se odnosi i ko je autor biznis plana). U uvodno delu potrebno je i naglastiti rezime njegovih najznačajnijih rezultata.
Ocena tržišne pozicije. To je zapravo makro i mikro tržišna analiza preduzeća, vezana za dosadašnji razvoj.
Planovi. Ovaj deo je najopsežniji i obuhvata planove u više različitih oblasti: marketing plan, menadžment plan, proizvodni, prodajni i finansijski plan. Biznis planom potrebno je svaku od navedenih oblasti detaljno razraditi, utvrđujući polazne osnove, ciljeve, planirane aktivnosti i načine sprovođenja, kao i potrebne resurse. Savet je da ovaj deo plana bude izrađen zajedničkim radom i savetovanjem sa zaposlenima u svakoj pojedinačnoj oblasti, kako bi se na najbolji mogući način sagledale mogućnosti i načini njegovog sprovođenja.
Plan razvoja. Ovaj deo zapravo predstavlja sintezu rađenog biznis plana i treba da ukaže na osnovne pravce i ciljeve razvoja preduzeća u narednom periodu.
Dodaci. Na kraju izrade biznis plana u delu koji se odnosi na dodatke, predstavite sav prateći materijal poput tabela, grafikona, dodatnih dokumenta, slika, itd.
Ukoliko vam ovo deluje previše komplikovano, ili prosto niste trenutno u mogućnosti da posvetite vreme izradi biznis plana, u potpunosti se možete osloniti na nas. Biće nam zadovoljstvo da učestvujemo u izradnji vašeg puta ka uspehu. Kontaktirajte nas.
Najnoviji komentari